Pytania i odpowiedzi

  1. Czy zostanę poinformowany o zbliżającym się terminie wygasania certyfikatu?
    Tak, 60, 48, 36, 24 oraz 12 dni przed upływem okresu ważności danego certyfikatu, Główny Poręczyciel wysyła na adres e-mail (wskazany przez użytkownika przy generowaniu certyfikatu) informację, że zbliża się okres ważności certyfikatu i konieczne jest jego odnowienie. Po upłynięciu okresu ważności certyfikatu, użytkownik nie będzie mógł zdalnie odnowić certyfikatu i konieczna będzie wizyta w KDPW.
  2. Jak odnowić certyfikat?
    Informacja o tym jak należy postępować w trakcie odnawiania certyfikatu znajduje się w Instrukcji użytkownika.
  3. Jakie wymagania systemowe ma spełniać komputer na którym mogę odnowić certyfikat?
    1. System operacyjny
      • Microsoft Windows 7, 8.1, 10,
      • Zainstalowane oprogramowanie Java w wersji co najmniej 8,
    2. Przeglądarka
      • Microsoft Internet Explorer w wersji 11,
      • Włączona obsługa protokołu TLS,
      • Witryna https://cert.kdpw.pl dodana do listy Zaufane witryny
  4. Mój certyfikat wygasł. Czy mogę go odnowić?
    Zdalnie można odnowić tylko ważny certyfikat. Jeżeli użytkownik nie odnowił certyfikatu w okresie ważności to musi się zgłosić osobiście do KDPW po odbiór nowego certyfikatu.
  5. Czy mogę zmienić dane znajdujące się w certyfikacie?
    Osoby, których dane osobowe lub adres zamieszkania uległy zmianie, od dnia wydania posiadanego obecnie certyfikatu, muszą dostarczyć nowe pełnomocnictwo zgodne ze wzorem z zał. nr 2, formularz certyfikacyjny zgodny ze wzorem z zał. nr 3 i stawić się osobiście w siedzibie KDPW, w celu odbioru nowego certyfikatu. Wzory dokumentów, znajdują się na naszej witrynie internetowej www.kdpw.pl:
    dla uczestników: kdpw_stream -> System kdpw_stream -> Wymogi dla uczestników -> Sprawy formalne SWI.
    dla PTE OFE: kdpw_stream -> System kdpw_stream -> Obsługa PTE OFE -> Sprawy formalne.
  6. Ile mogę posiadać ważnych certyfikatów ?
    Użytkownik może posiadać 6 ważnych certyfikatów o tej samej nazwie wydanych w innych okresach.
  7. Gdzie są zapisywane odnowione certyfikaty?
    Wszystkie odnowione certyfikaty, będą zapisywane w formacie PKCS#12 we wskazanym przez użytkownika pliku zabezpieczonym hasłem.
  8. Jak rozpoznać do jakiego systemu służy dany certyfikat?
    W celu sprawdzenia do jakiego systemu służy dany certyfikat należy:
    1. Mieć zainstalowane klucze i certyfikat lub zainstalować je zgodnie z punktem Instalacja kluczy i certyfikatu użytkownika znajdujący się w Instrukcji użytkownika.
    2. Uruchomić program Internet Explorer (IE).
    3. W menu IE wybrać Narzędzia->Opcję internetowe->Zawartość->Certyfikaty.
    4. Zaznaczyć zakładkę>Osobisty
      cert PRD
      Końcówki ozn:
      PRD – Certyfikat dla produkcyjnego systemu ESDI/WEB
      TST – Certyfikat dla testowego systemu ESDI/WEB
      SDKP – Certyfikat dla produkcyjnego systemu ESDK
      SDKT – Certyfikat dla testowego systemu ESDK
  9. Czy wygasający certyfikat, jest automatycznie unieważniany podczas jego odnawiania?
    Wygasający certyfikat będzie ważny do końca okresu ważności.
 
Ostatnia aktualizacja: 04-09-2019