Pytania i odpowiedzi

  1. Czy zostanę poinformowany o zbliżającym się terminie wygasania certyfikatu?
    Tak, 60, 48, 36, 24 oraz 12 dni przed upływem okresu ważności danego certyfikatu, Główny Poręczyciel wysyła na adres e-mail (wskazany przez użytkownika przy generowaniu certyfikatu) informację, że zbliża się okres ważności certyfikatu i konieczne jest jego odnowienie. Po upłynięciu okresu ważności certyfikatu, użytkownik nie będzie mógł zdalnie odnowić certyfikatu i konieczna będzie wizyta w KDPW.
  2. Jak odnowić certyfikat?
    Informacja o tym jak należy postępować w trakcie odnawiania certyfikatu znajduje się w Instrukcji użytkownika.
  3. Jakie wymagania systemowe ma spełniać komputer na którym mogę odnowić certyfikat?
    1. System operacyjny
      • Microsoft Windows 7, 8, 8.1, 10,
      • Zainstalowane oprogramowanie Java w wersji co najmniej 8,
      • Zainstalowane oprogramowanie SafeSign oraz czytnik kart kryptograficznych (jedynie w przypadku odnawiania certyfikatu umieszczonego na karcie służącego do systemu ESDI/WEB).
    2. Przeglądarka
      • Microsoft Internet Explorer w wersji 11,
      • Włączona obsługa protokołu TLS,
      • Witryna https://cert.kdpw.pl dodana do listy Zaufane witryny
  4. Mój certyfikat wygasł. Czy mogę go odnowić?
    Zdalnie można odnowić tylko ważny certyfikat. Jeżeli użytkownik nie odnowił certyfikatu w okresie ważności to musi się zgłosić osobiście do KDPW po odbiór nowego certyfikatu.
  5. Czy mogę zmienić dane znajdujące się w certyfikacie?
    Osoby, których dane osobowe lub adres zamieszkania uległy zmianie, od dnia wydania posiadanego obecnie certyfikatu, muszą dostarczyć nowe pełnomocnictwo zgodne ze wzorem z zał. nr 2, formularz certyfikacyjny zgodny ze wzorem z zał. nr 3 i stawić się osobiście w siedzibie KDPW, w celu odbioru nowego certyfikatu. Wzory dokumentów, znajdują się na naszej witrynie internetowej www.kdpw.pl:
    dla uczestników: kdpw_stream -> System kdpw_stream -> Wymogi dla uczestników -> Sprawy formalne SWI.
    dla PTE OFE: kdpw_stream -> System kdpw_stream -> Obsługa PTE OFE -> Sprawy formalne.
  6. Ile mogę posiadać ważnych certyfikatów ?
    Użytkownik może posiadać 6 ważnych certyfikatów o tej samej nazwie wydanych w innych okresach.
  7. Gdzie są zapisywane odnowione certyfikaty?
    Wszystkie odnowione certyfikaty, będą zapisywane w formacie PKCS#12 we wskazanym przez użytkownika pliku zabezpieczonym hasłem.
  8. Jak rozpoznać do jakiego systemu służy dany certyfikat?
    W celu sprawdzenia do jakiego systemu służy dany certyfikat należy:
    1. Mieć zainstalowane klucze i certyfikat lub zainstalować je zgodnie z punktem Instalacja kluczy i certyfikatu użytkownika znajdujący się w Instrukcji użytkownika.
    2. Uruchomić program Internet Explorer (IE).
    3. W menu IE wybrać Narzędzia->Opcję internetowe->Zawartość->Certyfikaty.
    4. Zaznaczyć zakładkę>Osobisty
      cert PRD
      Końcówki ozn:
      PRD – Certyfikat dla produkcyjnego systemu ESDI/WEB
      TST – Certyfikat dla testowego systemu ESDI/WEB
      SDKP – Certyfikat dla produkcyjnego systemu ESDK
      SDKT – Certyfikat dla testowego systemu ESDK
      VPN – Certyfikat dla połączeń VPN
  9. Czy wygasający certyfikat, jest automatycznie unieważniany podczas jego odnawiania?
    Wygasający certyfikat będzie ważny do końca okresu ważności.
  10. Czy mogę zapisać odnowiony certyfikat na kartę kryptograficzną ?
    Nie ma możliwości zapisu nowego certyfikatu na kartę kryptograficzną przekazaną przez KDPW. Po utracie ważności certyfikatów zawartych na karcie, karta nie będzie już używana i nie ma konieczności zwrotu kart do KDPW.
 
Ostatnia aktualizacja: 11-03-2016